Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson

Någon mördar de två ungdomarna Wilma Persson och Simon Kyrö när de dyker efter ett flygplan i sjön Vittangijärvi. En mordutredning tar sin början och polisinspektör Anna-Maria Mella och kammaråklagare Rebecka Martinsson misstänker att ungdomarna mördats för att de kommit en gammal hemlighet på spåren, något som har med den ökända familjen Krekula att göra. Nutid varvas med händelser som skett många årtionden tillbaka och sambandet vävs så småningom samman.

Åsa Larsson är en av mina absoluta favoritdeckarförfattare. Hon skriver på ett sätt som tilltalar mej, och jag gillar miljön där hennes böcker utspelar sej – nordligaste Norrland med ett kallt klimat och vackert landskap. Den här deckaren är en av de bästa jag läst på länge och det känns lite ledsamt att jag läste ut den på bara några kvällar. Jag ville dra ut på läsningen men hade svårt att lägga den ifrån mej om kvällarna.

3 thoughts on “Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson

  1. Åh, den måste jag läsa!!! Har ju läst hennes tidigare böcker, men missat att det kommit en ny!

    Jo, min mamma och jag bor långt ifrån varandra. Vi har väl träffas 2-3 ggr per år. I år har vi träffats 3 gånger och jag hoppas att vi ska kunna fira jul ihop. Det är lite osäkert än hur det blir! Det är trist att det är så långt mellan oss, tur att telefonen finns.

  2. Eva:
    Läs den!
    Det är samma för min mamma och mej, vi träffas ungefär lika sällan som ni, men jag hoppas också att vi kan fira jul ihop i år. Tur att det finns telefon och e-post🙂 . Jag skickar massor med foton på barnen till min mamma.

    Lotta:
    Inte jag heller, ville bara fortsätta läsa! Hoppas på en ny bok av Åsa Larsson inom en inte alltför avlägsen framtid🙂 .

Kommentera

