Mitt liv…

…har sett i stort sett likadant ut de senaste 10 åren: jag har haft samma jobb, samma bostadsort, samma frisyr, samma vanor. Den enda stora förändringen är att barnaskaran har vuxit. Ja, samma man har jag förresten också haft i 10 år 🙂 . Nu känner jag att det kanske är dags för lite förändringar i mitt liv. Samtidigt är jag en bekväm människa som inte tycker om förändringar, jag trivs bäst när allt lunkar på i samma gamla hjulspår. Men nu har det lunkat på lite för länge, tycker jag, och jag börjar bli uttråkad. Något måste ske. Jobbet trivs jag helt okej med, att flytta är ett lite för stort steg, och maken vill jag inte heller byta ut. Alltså borde jag göra en förändring hos mej själv. Kanske en ny frisyr och en ny garderob, en ny klädstil? Jag är faktiskt ganska trött på gamla tråkiga boksnoken. Boksnoken behöver bli modernare, tuffare, roligare! Dags att ta tag i det nu!

2 thoughts on “Mitt liv…

  1. Visst längtar man ibland efter förändring!!! Frisyr är det svåraste att förändra. Jag har försökt det ett par gånger, men så är man plötsligt tillbaka med samma frisyr efter ett tag. Det är ju så bekvämt med hästsvans. Jag skulle vilja att ett verkligt proffs klippte mig. Du vet en sådan där som ser vad man passar bra i för frisyr. Skulle vilja bli stylad från topp till tå. Det är en av mina önskedrömmar! Ska bli spännande att se vilken förändring du väljer!

    Jag önskar att det var bara maten som jag koncentrerar mig på under julen, för man går ju upp i vikt av bara den… men jag är ju en stor gottegris så…

  2. Eva:
    När jag går från frissan är jag alltid så snygg i håret, men på nåt sätt får jag aldrig till den där snygga frisyren själv… Man borde nog gå till ett proffs och få en helt ny frisyr som man aldrig provat förut!
    Egentligen bryr jag mej inte mycket om utseende, kläder och smycken, men nu känner jag att jag verkligen är sååå less på mej själv… Ett gäng nya kläder i garderoben vore inte helt fel! Vi får väl se… 🙂

Kommentera

