Nästan död man av Åke Edwardson

Den nionde och nästsista boken om kriminalkommissarie Erik Winter.

Från bokens baksida:

”En gangster, en författare, en politiker och en helt vanlig medborgare – och en kriminalkommissarie som plågas av tvivel och en sprängande huvudvärk. Det är en otroligt vacker höst, men en mörk händelse hinner ifatt dem alla. Deras öden är sammanlänkade av en flicka som försvann för över trettio år sedan. De står alla inför döden, och kommer att förenas av döden.”

Jag har läst alla böckerna om Erik Winter (utom den tionde och sista) och tyckte bra om de första, men de två-tre senaste har inte riktigt fallit mej i smaken. De har varit platta och lite flummiga. Men den här tycker jag om! Jag hade lite svårt att komma mej in i den – kanske jag förväntade mej att den skulle vara lite småtråkig, precis som de senaste jag läst – men efter ett par kapitel fångade den mitt intresse. Trots osannolika sammanträffanden är det en bra bok, och jag tycker även om att följa Erik Winters privatliv, som nu börjar vackla lite.

Kommentera

