Pocket & Prassel – tredje paketet

Kolla bara vad min hemliga bokvän har lyckats klämma in i det tredje paketet som dök upp idag:

img_4669

En kriminalroman av Mark Mills som heter ”Amagansett”. Jag har aldrig hört talas om vare sej boken eller författaren, men jag blir väldigt nyfiken på den när jag läser baksidestexten! Året är 1947 och platsen Long Island. I den lilla staden Amagansett lever man sedan generationer tillbaka på fiske, och tiden har stått i det närmaste stilla de senaste århundradena. Men den sömniga lilla hålan håller på att förändras till ett paradis för New Yorks jetset. En morgon när fiskaren Conrad Labarde tillsammans med en vän vittjar sina nät hittar de en död kvinna i garnen. Drunkningsolycka, eller…?

En påse te.

En ask belgisk choklad med praliner i form av snäckor.

En påse Pim Pim.

En påse Haribo Fruity Fish.

En liten badleksak i form av en fisk.

Ett kort med fiskar på.

Och ja, jag kunde räkna ut att detta var ett temapaket med temat hav/vatten/fiske 🙂 .

Tack, tack, tack!!!

Jag känner mej verkligen lyckligt lottad som fick mej tilldelad en sån underbar hemlig bokvän! Jag har fått jättefina paket med tre böcker och tre författare som jag aldrig läst tidigare, plus en massa godis och te – jättefina och genomtänkta paket. Nu är jag ju förstås väldigt nyfiken på vem min omtänksamma hemliga bokvän är, och jag hoppas du vill avslöja din identitet 😀 .

5 thoughts on “Pocket & Prassel – tredje paketet

  1. Snöfrid:
    Ett toppenpaket! Fisken tror jag mina barn får leka med när de badar 🙂 .

    Eva:
    Visst känns det som julafton! Men det här var sista paketet för den här omgången. Jag hoppas det blir fler omgångar av Pocket & Prassel.

Kommentera

