Enkät

Den här enkäten snurrar runt på många bokbloggar för tillfället! Från början kommer den från Bokhororna.

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Elizabeth George, Peter Robinson, Arnaldur Indridason för att bara nämna ett fåtal. Jag köper nästan bara inbundet.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Elizabeth George, Henning Mankell, Åke Edwardson.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset?
Hmm, jag har nog inte blivit tipsad om någon specifik bok av någon på sistone, jag får mina boktips från bokbloggar och bokklubbar.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
”En annorlunda barndom: en kvinnas berättelse om sin autistiska uppväxt” av Iris Johansson. Den boken gav jag till min pappas flickvän i julklapp och hon tyckte den var jättebra och intressant.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, jag brukar aldrig reservera.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
”Det femte barnet” av Doris Lessing.

2 thoughts on “Enkät

Kommentera

