John Ajvide Lindqvist

Jag har inte läst något av John Ajvide Lindqvist. Av någon anledning så tror jag att jag inte tycker om hans böcker… Men samtidigt är jag väldigt nyfiken på dem för jag har ju hört så mycket positivt om dem. De senaste gångerna när jag varit till biblioteket har jag hållit någon av hans böcker i min hand, men när jag tittat på den en stund så har jag tänkt ”nä, idag är jag inte på humör för att låna den här”. När jag läser recensioner av hans böcker låter de bra, men när jag står där med en av hans böcker i min hand och läser baksidestexten så blir jag tveksam… Är det verkligen nåt för mej? Haha, hur velig får man bli?! Det är ju bara att låna hem en bok och börja läsa, för sjutton! Nästa gång jag går till biblioteket får det bli en John Ajvide Lindqvist!

Vilken av hans böcker har ni tyckt bäst om?

7 thoughts on “John Ajvide Lindqvist

  1. Men man ska ju aldrig läsa baksidan vet du väl🙂 Man brukar få så mycket bättre upplevelser utan!

    Men iallafall, med eller utan baksida, har jag bara läst Låt den rätte komma in. Jag var inte helt övertygad, men alla andra verkar ju vara det och kanske kan det vara så att någon av de andra böckerna passar mig bättre…

  2. Cia:
    Javisst ja, det är du som aldrig läser baksidestexten…🙂 Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna låta bli att läsa baksidan på en bok som jag ska läsa…
    Ok, du blev inte helt övertygad av ”Låt den rätte komma in”. Kanske jag inte ska börja med den.

    Linda:
    Jo, den har jag ju hört ska vara bra. Den höll jag faktiskt i handen sist jag var på biblioteket men jag la tillbaks den i hyllan… Men nästa gång får det nog bli den!

  3. Det är ju ”skräckböcker” så jag tror att man tycker bättre om dem om man gillar den genren!😉 Jag gillar alla böckerna jag läst. Jag tycker definitivt att du ska pröva läsa en av hans böcker!

  4. Människohamn är bra, och lite vuxnare. Men Låt den rätte komma in är nog lättare att ta till sej. Jag tycker inte att skräck är bästa beskrivning av böckerna. Det är läsupplevelsen som gör böckerna. Han kan berätta. Läs, njut och kanske även du blir ett fan🙂

    Lotta

  5. Lotta:
    Tack för din åsikt. Hmm, nu får jag svårt att välja vilken jag ska börja med… Får väl se vilken/vilka som finns på biblioteket nästa gång jag går dit!🙂

Kommentera

