Enkät igen

Här kommer ännu en enkät från Bokhora!

1. Senaste bokköp:

Nattfåk av Johan Theorin samt Kall som graven av Peter Robinson köpte jag samtidigt för nån vecka sen.

2. Senaste bibblolånen:

Mörk kust av Peter Temple och Bilden av Phoebe av Kim Edwards.

3. Senaste utlästa boken:

Det femte barnet av Doris Lessing.

4. Favorittidning:

Hmm, jag läser faktiskt inga tidningar förutom vår dagstidning, Västerbottens Folkblad, och medlemstidningen från facket, Dagens Arbete.

5. Plats där jag helst läser:

I sängen, eftersom jag nästan bara läser på kvällarna strax innan jag ska sova.

6. Så sorterar jag min bokhylla:

Efter författare och i den ordning som böckerna getts ut. Svenska författare för sej och utländska för sej. Försöker också sortera dem någotsånär efter genre.

7. En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:

Puppe Pop.

8. Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst:

Jag har massor av barn- och ungdomsböcker nerpackade i lådor, men den bok i min bokhylla som jag ägt längst är nog Den långa vägen hem av Cynthia Voigt. Jag älskade hennes böcker och har fler i min bokhylla, men Den långa vägen hem var den första jag köpte som handlar om syskonen Tillerman.

9. Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår:

Åh, jag vet inte, jag har så många böcker som jag ser fram emot att läsa…

2 thoughts on “Enkät igen

  1. Jenny:
    Ja, jag skrev visst fel ”avsändare” i min kommentar på din pysselblogg 🙂 . Bra att du fattade att det var jag i alla fall 🙂 . Välkommen till min bokblogg!

Kommentera

