Kall promenad förgäves

-24 grader. Bestämmer mej ändå för att ta en promenad till biblioteket efter att vi ätit middag, det är bara ca 1 km dit så det ska nog gå bra trots kylan. När jag har 20 m kvar känns näsan och kinderna alldeles stelfrusna. Det ska bli skönt att få komma in i värmen i bibliteket, få tina upp lite och vandra omkring bland bokhyllorna. Döm om min besvikelse när jag kommer fram och ser att det är mörkt och dörren är låst! Läser på lappen med öppethållningstiderna och ser att de ändrat kvällsöppet från tisdag till måndag… Det känns som om jag ska frysa ihjäl men det är bara att traska hem igen. Näsan är kall, kinderna är kalla, händerna är kalla, fötterna är kalla. Tur i alla fall att jag har ett antal olästa böcker i bokhyllan som jag kan ta av🙂 . Och på torsdag gör jag ett nytt försök med biblioteket för då är det med all säkerhet kvällsöppet – jag kollade en extra gång på lappen. Förhoppningsvis är vädret mildare då så att promenaden blir angenämare!

4 thoughts on “Kall promenad förgäves

  1. Åh, vad man blir bersviken när det är så! Har man bestämt sig för att bersöka bibliteket har man ju sådanan förväntningar. Speciellt om det är så där kallt ute!!!

  2. Brrr -24 grader, då hade jag inte gått ut bara! Jag är ju en skåning och vi är inte vana med så många minusgrader. Som kallast detta år har vi haft -19 men det var på natten så då sov jag gott under mitt varma duntäcke eller så hade jag mitt lilla element sidan om mej (elementet är min son som är 12 veckor).
    Blev det nytt besök igår?

  3. Eva:
    Jo, det var verkligen en promenad i onödan… Jag frös jättemycket!!

    Linda:
    Nä, det blev inget biblioteksbesök igår heller för jag hade migrän😦 . Nytt försök på måndag!
    Häruppe i norr är vi ju vana med kalla vintrar men nu på sistone har det varit i kallaste laget… Men nu ska det visst bli mildare!
    Åh, vad mysigt med bebis i sängen! Våra tjejer sov också med oss som bebisar.

Kommentera

