Lånat

Jag kom mej iväg till biblioteket idag, och följande tre böcker fick följa med mej hem:

När du läser detta – Giles Blunt

Människohamn – John Ajvide Lindqvist

Sarahs nyckel – Tatiana de Rosnay

Giles Blunt har blivit något av en favorit på sistone, jag har läst hans tre första böcker och tyckt bra om dem. Så jag har förstås höga förväntningar på denna fjärde bok!

John Ajvide Lindqvist har jag varit nyfiken på ett bra tag men har inte varit på rätt humör för att låna någon av hans böcker. Men nu kände jag att det var dags, och det fick bli Människohamn eftersom det var den enda av hans böcker som fanns på biblioteket idag.

Har någon läst Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay? Jag tror inte att jag har läst någon recension om den, men den verkar bra!

9 thoughts on “Lånat

  1. Jag har läst Sarahs nyckel och det är en av förra årets bästa läsupplevelser! Eller värsta, kanske. Jag hade svårt att släppa den fasansfulla berättelsen, när jag hade läst ut boken. Men himla bra är den!

  2. Människohamn är väldigt bra, gillar Ajvides sätt att föra in skräck i alla dess former i det annars så trygga svenska hemmen/samhället.

    Pappersväggar är ganska kul bok, då det är en samling av kortare ”obehagliga” berättelser, men man ska nog läsa Hanteringen av odöda och låt den rätte komma in först, också. Men människohamn är min favorit av alla böcker jag läst av honom.

  3. Jean:
    Jag håller på med Människohamn just nu, på ett sätt tilltalar den mej men samtidigt tycker jag att den blir alltför overklig… Jag får se vad jag egentligen tycker om den när jag läst ut den!

Kommentera

