Krim-alfabetet: A

Jag hänger på Paperback lovers nya utmaning – A till Ö i krimvärlden. Det gäller att lista en kriminalroman man läst, en kriminalförfattare man gillar och en kriminalroman man vill läsa på varje bokstav i alfabetet. Först ut är då bokstaven A, och här är min lista:

En kriminalroman jag läst: Amagansett av Mark Mills. Den här boken fick jag i ett Pocket & Prassel-byte i höstas, jag hade aldrig hört talas om den så det blev en glad överraskning. En bok helt i min smak!

En kriminalförfattare jag gillar: Rennie Airth. Jag har hans två böcker Mörkrets flod och Blodröd våg i min ägo och tyckte mycket om dem båda. En tredje bok i serien ska visst ges ut snart, Vinterdöd, och den kommer jag självklart att köpa.

En kriminalroman jag vill läsa: All the colours of darkness av Peter Robinson, men på svenska. Peter Robinson är en av mina absoluta favoritförfattare!

2 thoughts on “Krim-alfabetet: A

Kommentera

