Krim-alfabetet: B

Dags för bokstaven B i Krim-alfabetet!

En kriminalroman jag läst: Box 21 av Roslund & Hellström. Deras böcker är grymt bra – jag vet inte vilken som är min favorit men detta är ju en av deras böcker.

En kriminalförfattare jag gillar: Simon Beckett. LÄS hans böcker om du inte har gjort det: Dödens kemi och Skrivet i eld.

En kriminalroman jag vill läsa: Blot av Håkan Östlund, samt även hans andra deckare Släke, Dykaren och Terror. Blot är visst den fjärde boken i serien om Fredrik Broman och hans kollegor. Böckerna utspelar sej på Gotland. Jag har författaren uppskriven i min ”Att läsa”-anteckningsbok, men jag minns inte var jag har läst/hört talas om honom och hans böcker – på någon annan bokblogg kanske? Någon som har läst hans böcker?

7 thoughts on “Krim-alfabetet: B

Kommentera

