Krim-alfabetet: C

Så har turen kommit till bokstaven C i Paperback lovers Krim-alfabet. Hmm, en lite svår bokstav, tycker jag…

En kriminalroman jag läst: Jag måste säga pass här. Jag kommer inte på någon kriminalroman jag läst som börjar på C. Den enda bok jag kommer på att jag har läst som börjar på C är Carrie av Stephen King, men den räknas väl inte precis som kriminalroman… 😀

En kriminalförfattare jag gillar: Ann Cleeves. Jag gillar hennes lågmälda böcker som utspelar sej på Shetlandsöarna. En del tycker att hennes böcker är tråkiga, men det tycker inte jag. Det behöver inte alltid hända en massa hela tiden, jag njuter även av kriminalromaner med långsamt tempo.

En kriminalroman jag vill läsa: Cold is the grave av Peter Robinson, fast på svenska och då heter den förstås Kall som graven (man får fuska lite, va? 🙂 ). Den står och väntar i min bokhylla.

One thought on “Krim-alfabetet: C

  1. Man får skriva på både engelska och svenska, förnam och efternamn. Helt tillåtet 🙂
    Jag har inte läst Carrie, har bara läst Marathonmarschen av King, som han skrev under psudonym.

Kommentera

