Ett enda ögonblick av Harlan Coben

Ett enda ögonblick av Harlan Coben

Grace lever ett lyckligt liv tillsammans med sin man Jack och deras två barn. Jack har ett lite oklart förflutet och hon vet inte mycket om hans liv innan de träffades, men det är inget som bekymrar henne. Även hon själv har ett förflutet som hon inte vill prata mycket om.

En dag när hon hämtar ut en bunt med foton från fotoaffären trillar ett foto som inte hör hemma bland semesterbilderna ut ur påsen. Det är ett gammalt foto som föreställer några personer som Grace inte känner igen, men när hon tittar närmare på fotot tycker hon att den ena mannen ser ut som hennes man Jack.

När hon senare samma kväll visar fotot för Jack reagerar han konstigt men förnekar att det är han på fotot. Samma kväll sätter han sej i bilen och kör iväg utan ett ord. Han kommer inte tillbaka och när Grace försöker ta reda på vart han har tagit vägen  inser hon att Jack inte alls är den som han har utsett sej för att vara, och att både hon själv, Jack och deras barn befinner sej i stor fara. Farliga människor vill ha tag i Jack och drar sej inte för att skada hans familj och även andra människor.

Jag fattade tycke för Harlan Coben efter att ha läst Den enda lögnen som jag fick i mitt första Pocket & Trix-paket. Ett enda ögonblick var alltså den andra boken jag läste av denna författare, och jag måste säga att jag tyckte inte lika bra om den här boken. Det var så många namn att hålla reda på och jag förstod inte riktigt hur allt hängde ihop. Handlingen var lite långsökt – fast det kanske bara är jag som är lite seg och trög med att fatta ibland😉 . Även om jag inte blev lika förtjust i den här boken som i den första jag läste så kommer jag definitivt att läsa mer av Harlan Coben. Jag håller faktiskt på med en just nu🙂 .

2 thoughts on “Ett enda ögonblick av Harlan Coben

  1. Jag gillar Coben! Spännande, riktiga cliffhangers! Man bara måste läsa klart! Men jag håller med om att det var ruskigt mycket att hålla reda på i denna bok, men du kommer verkligen inte bli besviken på de andra två som finns översatta till svenska!

  2. Pernilla:
    Jag gillar definitivt Coben också, även om ovan nämnda bok inte riktigt föll mej i smaken. Men han skriver bra och böckerna är spännande! Kommer absolut att läsa alla hans böcker.

Kommentera

