Krim-alfabetet: H

Bokstaven H i Krim-alfabetet:

En kriminalroman jag läst: Hundarna i Riga av Henning Mankell. Det var länge sen jag läste böckerna om Kurt Wallander, men jag skulle gärna läsa om hela serien – om jag får tid nån gång vill säga😀 .

En kriminalförfattare jag gillar: Mo Hayder. Hans böcker Fågelmannen och Trädens tystnad är väldigt bra, och väldigt otäcka.

En kriminalroman jag vill läsa: Höstoffer av Mons Kallentoft. Jag gillade Midvinterblod, men Sommardöden och Höstoffer har jag inte hunnit med ännu.

Uppdaterat: Jag fick veta av Snowflake att Mo Hayder faktiskt är en kvinna och inte en man, som jag trodde! Jag hade inte en tanke på att det kunde vara en kvinna som skrivit så otäcka böcker, jag tog bara för givet att det var en man🙂 .

4 thoughts on “Krim-alfabetet: H

  1. Hej, jag vill hålla med dig om att Mo Hayder är bra och otäck, men också säga att hon är en kvinna. http://www.mohayder.net/welcome.html Hennes Tokyo går i en lite annorlunda stil, med en tjej som jobbar som barvärdinna i Tokyo (som Hayder själv gjort) och är djupt påverkad av massakern i Nanking.

  2. snowflake:
    Haha, där ser man!😀 Jag tog för givet att hon var en han bara för att böckerna är så väldigt otäcka och obehagliga… Tack för upplysningen! I fortsättningen ska jag kolla upp namn som jag inte vet om det är en man eller kvinna😉 .
    Jag lånade faktiskt Tokyo på biblioteket en gång, men gillade den inte alls och läste inte ut den.

Kommentera

