Inte mitt barn av Patricia Kay

Inte mitt barn av Patricia Kay

En kall vinternatt när ett fruktansvärt oväder härjar föds två flickor på ett litet sjukhus, med bara några minuters mellanrum. P.g.a snöstormen är sjukhuset underbemannat och ett misstag sker – flickorna blir förväxlade.

11 år senare får Abbie Bernard av en händelse veta att hennes dotter Kendall omöjligt kan vara hennes biologiska barn. Hela hennes liv blir upp-och-ner-vänt av denna upptäckt, och efter några dagars funderande hit och dit bestämmer hon sej för att leta reda på den andra familjen som också fick en dotter den där kaotiska natten för 11 år sedan.

När hon hittar familjen uppstår frågan: Ska hon berätta för dem att deras döttrar blivit förväxlade och vuxit upp i fel familjer? Hur ska hon berätta det? Eller ska hon helt enkelt kanske låta bli att säga något och låtsas som att allt bara är som förut?

Lättläst dussinroman med ganska fånig lösning på hur problemet med de förväxlade flickorna skulle lösas. En ”blaha-blaha-bok” brukar jag kalla den här sortens böcker. Jag var på vippen att sluta läsa men ville ändå veta hur det gick så jag fortsatte ända till slutet. Men jag tvivlar på att jag kommer att läsa mer av denna författare.

 

Kommentera

