Krim-alfabetet: R

Vi är framme vid bokstaven R i Krim-alfabetet.

Kriminalroman jag läst: Rött stoft av Ann Cleeves. Jag gillar Ann Cleeves böcker väldigt mycket! Det här är den tredje i serien som utspelar sej på Shetlandsöarna.

Författare: J.D. Robb, som är en pseudonym för Nora Roberts. Hon använder namnet J.D. Robb när hon skriver sina spänningsromaner som utspelar sej i ett framtida New York. Jag tycker Nora Roberts böcker är helt okej även om jag inte har läst så många, men J.D. Robb gillar jag inte… Jag började läsa Bäddat för mord, som är den första i serien om polisinspektör Eve Dallas, men jag läste bara några kapitel och sen gav jag upp. Böcker som utspelar sej i framtiden är ingenting för mej!

Kriminalroman jag vill läsa: Rymmaren av Thomas Bodström är jag allt lite nyfiken på!

4 thoughts on “Krim-alfabetet: R

Kommentera

