Krim-alfabetet: S

Vi är framme vid bokstaven S i Krim-alfabetet.

Kriminalroman jag läst: Solstorm av Åsa Larsson. Första boken i serien om juristen Rebecka Martinsson. Åsa Larsson är en av mina svenska favoritförfattare!

Författare: Yrsa Sigurdardottir. Jag har läst hennes Det tredje tecknet och tyckte bra om den, men jag vet inte om hon har skrivit fler kriminalromaner. Någon som vet?

Kriminalroman jag vill läsa: Stråk av rött av Elizabeth George. Den står och väntar i bokhyllan, jag väntar bara på att jag ska bli på rätt humör för att påbörja denna bok! Älskar Elizabeth Georges böcker, men de är ju ganska tjocka (de senaste i alla fall).

6 thoughts on “Krim-alfabetet: S

  1. Åh, Solstorm! Den är ju skitbra, en av de allra bästa deckarna jag läst. Och jag älskar det norrbottniska.
    Yrsa Sigurdadottir har jag gett bort i present, men jag vill läsa henne själv också.

  2. Jag har inte läst Yrsa men gillar att läsa om Island så det kanske jag borde göra. Det finns tre böcker om advokaten Thora Gudmundsdottir. ”Aska” och ”Den som gräver en grav” heter de andra.

Kommentera

