Första Pocket & Prassel-paketet är här!

Jag hittade ett paket i min postlåda idag:

DSC_0003

”Kan det möjligtvis vara…”, tänkte jag. Och jo, det var det minsann! Första Pocket & Prassel-paketet som jag har väntat på och längtat efter!😀

DSC_0006

Det innehöll följande:

*Boken Ingenting är heligt av Dennis Lehane.

*Aladdin chokladhjärtan.

*En massa tepåsar med olika smaker.

*En lapp från min hemliga bokvän där hon ursäktar förseningen (Ursäkten godtas!! 😀 ).

Tack så mycket för paketet, hemliga bokvän!

Dennis Lehane har jag inte läst något av så jag ser fram emot att stifta bekantskap med honom.

Jag log lite för mej själv när jag såg asken med chokladhjärtan. Maken fick en likadan när han fyllde år förra veckan – han delade med sej till mej och vi konstaterade att de var grymt goda men att asken var för liten för att dela på två… Så vad tycker ni, ska jag nu dela med mej av min ask till maken eller ska jag vara fräck och behålla den för mej själv?😀

Det var också trevligt att få en massa olika tesmaker! Själv är jag så tråkig så jag köper alltid samma gamla vanliga neutrala Lipton-te, men nu får jag ju prova nya smaker och kanske hitta en ny favorit🙂 .

Sen en fråga till er som har läst Dennis Lehanes böcker och känner till dem:

Vad jag har förstått så är Ingenting är heligt inte den första boken i serien om detektivparet Kenzie och Gennaro, och eftersom jag vill läsa böcker som ingår i en serie i rätt ordning så undrar jag om någon vet vad de övriga böckerna i serien heter och i vilken ordning de kommer?

5 thoughts on “Första Pocket & Prassel-paketet är här!

  1. Vad härligt att du också fått ditt paket. Det verkar vara boken ”En drink före kriget” som är den första boken. Därefter kommer Mörker, ta min hand och sen din nya bok. Jag såg när jag surfade att han även skrivit boken som filmen Mystic River med Sean Penn bygger på. Det blir spännande sen att se vad du tycker om honom.

  2. 1994 – En drink före kriget (A Drink before the War)
    1996 – Mörker, ta min hand (Darkness, Take My Hand)
    1997 – Ingenting är heligt (Sacred)
    1998 – Gone, Baby, Gone
    1999 – Svart nåd (Prayers for Rain)

    Inte för att jag brukar läsa deckare men jag jobbar på bibliotek och gillar att söka information, så jag hittade detta på wikipedia.

Kommentera

