En plats i solen av Liza Marklund

En plats i solen av Liza MarklundEn svensk familj hittas gasade till döds i sitt hem på den spanska solkusten – är det mord eller ett rån som gått snett? Annika Bengtzon skickas dit för att bevaka brottet.

Det visar sej vara mord, och ju mer Annika gräver i historien desto mer konstigheter upptäcker hon. Det handlar om droger och penningtvätt, och allt tog sin början många år tillbaka i tiden, på 1950-talet, när tre flickor träffades på en gård där de bodde som fosterbarn…

Till slut hamnar Annika på en ödslig gård i Marocko där hon utsätter sej själv för livsfara. Men många frågor får svar och även Annikas privatliv ser ut att kanske bli bättre…

Jag förväntar mej underhållande läsning av Liza Marklund, och jag blir inte heller besviken denna gång. Jag gillar definitivt Annika Bengtzon!

One thought on “En plats i solen av Liza Marklund

  1. Lättläst underhållning, helt klart läsvärd! Jag är inte så förtjust i Marklunds skrivna språk så hennes två sista böcker har jag lyssnat på. Katarina Ewerlöf läser dem och då uppskattar jag dem mer.

Kommentera

