Krim-alfabetet: Z och Å

Jag är lite sen med bokstaven Z i Krim-alfabetet, som ju var förra veckans bokstav. Ännu en svår bokstav och jag har inte mycket att komma med:

Bok: Zoomysteriet av Martin Widmark. Vår 9-åring gillar dessa böcker om Lasse och Maja 🙂 .

Och så över till veckans bokstav i Krim-alfabetet: Å. Inte helt lätt bokstav det heller.

Bok: Återkomsten av Håkan Nesser – en av de böcker som ingår i serien om Van Veeteren. Den enda bok jag läst av Nesser är Skuggorna och regnet men jag skulle gärna ta mej an böckerna om Van Veeteren också.

Författare: Jag brukar ju gå på efternamnen men måste ta ett förnamn denna gång: Åke Smedberg. Jag har läst en bok av honom, Försvinnanden, och jag kan ärligt säga att jag inte minns just någonting av den, men ändå har jag för mej att jag inte tyckte att den var dålig på nåt sätt.

2 thoughts on “Krim-alfabetet: Z och Å

  1. Paperback Lover:
    Jo, visst kan han vara värd att kolla upp. Jag tror jag ska läsa nån fler bok av honom – och kanske rentav läsa om Försvinnanden som jag har i bokhyllan och se vad jag tycker om den nu.

Kommentera

