Krim-alfabetet: Ä

Nästsista bokstaven i Krim-alfabetet!

Kriminalroman jag läst: Ängladöd av Patricia Moyes. Den här boken är tryckt 1982 och jag läste den för väääldigt länge sen och kommer ärligt talat inte ihåg någonting av den… Men Patricia Moyes, som är (var – hon dog år 2000) en brittisk kriminalförfattare har visst skrivit många böcker – Ängladöd är dock den enda av henne som jag har läst.

Kriminalroman jag vill läsa: Änglalik av Veronica von Schenck. Den vill jag absolut läsa, har läst så många bra recensioner om den!

Sorry, ingen författare på Ä hos mej!

3 thoughts on “Krim-alfabetet: Ä

  1. ”Änglarösten” är att rekommendera på Ä. Av den isländska författaren Arnarldur Indriðason. Alla hans böcker är i och för sig att rekommendera särskilt när man gillar deckare.

Kommentera

