Typiskt

Jag bor i ett ganska litet samhälle och vårt bibliotek är inte så stort. Ibland har jag svårt att hitta någon bok jag vill låna och går bara ut med en enda fast jag hade tänkt låna fler. Men så när jag sticker mej in till biblioteket en stund bara för att jag har några minuter  att slå ihjäl – inte för att låna några böcker eftersom jag just nu håller på med en tjock som jag vet kommer att ta ett tag att läsa ut  – vad händer då? Jo, på bara den lilla stunden jag vandrade runt bland hyllorna så hittade jag en massa böcker som jag ville låna. Är inte det ganska typiskt? Jag lånade dock bara två för jag vet att jag inte hinner läsa fler än så de närmaste veckorna.

Kommentera

