Smultron och svek av Eva Swedenmark & Annica Wennström

Livet har inte riktigt blivit som Liselotte tänkt sej. Hon trodde att hon var lycklig med sin familj: barnen Sandra och Elias, och maken Mario som förverkligat sin dröm om en italiensk restaurang – La Stella – i Östersund där de bor. Men Liselottes drömmar då, vart tog de vägen? H0n jobbar på resebyrå tillsammans med bästa väninnan Susanne, men känner sej inte riktigt nöjd med tillvaron. Hon tycker inte att hennes familj uppskattar henne och allt vad hon gör vad gäller matlagning, städning och allt vad det innebär att ta hand om en familj. Dessutom jobbar Mario dygnet runt i sin restaurang och tar inte minsta ansvar för barnen. Och vart tog romantiken och passionen i deras förhållande vägen?

Dessutom har bästa väninnan Susanne börjat bete sej konstigt. Liselotte ser på henne att hon är kär, men varför kan hon inte berätta vem den nya kärleken är? När Liselotte så av en slump får reda på hur det ligger till rasar hennes värld samman… Och inte bara i Liselottes liv blåser förändringens vindar, utan även för hennes syskon händer saker som påverkar hela familjen.

Vilken mysig bok! Lättläst och underhållande om relationer, svek, hemligheter, förhoppningar, vardagsliv och försoning i en helt vanlig familj. En bok som jag skulle ha sträckläst om inte mitt eget vardagsliv hade kommit emellan ibland 😉 . Jag vet att det finns tre böcker till om personerna kring restaurang La Stella, och dessa böcker kommer helt klart att införskaffas och läsas!

7 thoughts on “Smultron och svek av Eva Swedenmark & Annica Wennström

  1. Vad kul att du gillade den! Jag läste den på Åland och så fort jag kom hem så köpte jag resten av delarna. Nu har de cirkulerat hos min syster, mamma och hennes kompisar.

  2. Cissi:
    Gillade den jättemycket! Såna här böcker tycker jag om att läsa som omväxling till de många deckare som jag brukar läsa. Måste absolut skaffa resten av serien :-).

  3. Ping: Vinbär och vemod av Eva Swedenmark & Annica Wennström « Boksnoken

Kommentera

