Söndagsmannen av Thomas Kanger

Kriminalinspektör Elina Wiik har svårt att koncentrera sej på sitt jobb, och när hon råkar höra talas om ett gammalt mordfall så blir hon nyfiken på det och bestämmer sej för att titta närmare på det. Om en månad blir det preskriberat så lyckas hon inte lösa det inom den tiden går mördaren fri.

Det var för 25 år sedan som en ung kvinna hittades mördad på ett fjäll nära den norska gränsen. Vem var den mördade kvinnan egentligen? Elina gör sitt bästa för att ta reda på så mycket som möjligt om henne och hennes liv, för att om möjligt komma mördaren på spåren. Vad hon inte vet är att två andra personer samtidigt letar efter samme man. Tiden är knapp, och letandet visar sej vara farligare än någon av dem trott.

Det här är bok nr fyra i serien om Elina Wiik. Det är dock den tredje jag läser, eftersom jag inte har kunnat hitta bok nr tre, Den döda vinkeln.

Thomas Kanger är en författare som borde få mera uppmärksamhet! Jag tyckte bra om bok nr ett och två i serien, men den här är ännu bättre. Bra story, bra flyt, bra språk, bra persongalleri. En deckare helt i klass med andra populära svenska deckare! Läs denna författare!

2 thoughts on “Söndagsmannen av Thomas Kanger

  1. Jag hittade den första boken hos sambons syster som jag nu fått låna. Så jag ska läsa den någongång under hösten (jag har ju köpt massa nya böcker också som vill bli lästa).

  2. Cissi:
    Ett trevligt problem att ha för många böcker att läsa🙂 . Ska bli roligt att se vad du tycker om Kanger sen. Hans böcker blir bättre och bättre, tycker jag.

Kommentera

