Hypnotisören av Lars Kepler

En hel familj hittas brutalt knivhuggen – mamma, pappa, tonårsson och liten dotter. Den enda som överlever är sonen, men han är svårt skadad. Polisen, med kriminalkommissarie Joona Linna i spetsen, får reda på att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, den äldsta dottern. Hon svävar förmodligen i livsfara och måste hittas innan mördaren får tag i henne.

Den överlevande sonen ligger medvetslös på lasarettet, och för att kunna förhöra honom kallar polisen in läkaren och hypnotisören Erik Maria Bark. Efter en händelse många år tidigare hade han dock avgett ett löfte om att aldrig hypnotisera igen, men nu bryter han det löftet för att hjälpa polisen. Det visar sej att pojkens historia inte överensstämmer med polisens teorier om vad som hänt familjen. Sanningen är grymmare än någon kunnat ana. 

Snart blir Erik Maria Bark varse att även hans familj är hotad. En mardröm har börjat.

Jag hade nästan tänkt strunta i att läsa den här boken. Jag tappade intresset när Hypnotisören och Lars Kepler fanns överallt, tänkte att all uppmärksamhet var överdriven och boken var säkert inte så bra ändå. Men så såldes den billigt på Ica tidigare i somras och nyfikenheten tog överhanden så jag köpte den. Och det var väl en jäkla tur! Jag mer eller mindre sträckläste den! Visst var den lite för blodig för mej ibland, men den var så otroligt spännande så jag kunde inte sluta läsa. Bästa semesterläsningen i år! Nu har jag höga förväntningar på Paganini-kontraktet!

7 thoughts on “Hypnotisören av Lars Kepler

  1. Anna:
    Håller med, den var verkligen jättebra!

    Bara Böcker:
    Tråkigt att du blev besviken. Själv blev jag ju som sagt positivt överraskad! Tänker du läsa Paganini-kontraket?

  2. Jag gillade också den jättemycket! Min nästa bok att ta tag i är just Paganinikontraktet. Stora förväntningar? Nja…;) Jo, tur är att det gått en tid sedan jag läste Hypnotisören.

  3. Har just avslutat Paganinikontraktet, den har gått som följetong i DN hela sommaren. Är inte imponerad! Lägg ribban på förväntningarna lägre så är den kanske bättre.

Kommentera

