När jag hör din röst av Stephenie Meyer

Bella är lycklig och vansinnigt kär i Edward. Men deras kärlek är komplicerad (kan ett kärleksförhållande mellan en människa och en vampyr vara annat än komplicerat?) och rent av farlig, och för att skydda Bella gör Edward slut. Han och hans familj lämnar Forks, och Bella blir förkrossad. Hon sjunker ner i en depression som varar i flera månader, men så börjar hon umgås med Jacob Black och han gör så att livet känns lite lättare för henne – tills hon inser att inte heller Jacob är den som hon trott att han är. Att han dessutom är uppenbart kär i henne gör inte saken lättare. Den enda Bella vill ha är Edward och ibland – när hon medvetet utsätter sej själv för fara – hör hon hans röst inom sej. Bella är beredd att offra sitt liv för Edward – hur ska hon få honom tillbaka?

Det här är andra boken i Twilight-serien, och i mitt tycke bättre än den första. Efter att ha läst den första visste jag nu lite mer vilken slags bok jag hade att vänta mej, och mina förväntningar var kanske inte så höga. Men jag drogs in i den på en gång, och den ena händelsen avlöser den andra. Kärlek, glädje, sorg, spänning – det är nästan så det händer för mycket. Men jag köper det och har svårt att lägga boken ifrån mej – och självklart vill jag veta hur det går för Bella, Edward och Jacob. Bok nummer tre står och väntar i dotterns bokhylla 🙂 .

4 thoughts on “När jag hör din röst av Stephenie Meyer

  1. Zachan:
    Jag är väl egentligen lite för gammal för Twilight-böckerna, men jag tycker de är riktigt bra ungdomsböcker. 10-åriga dottern köpte dem för ett tag sen, och jag var också nyfiken på böckerna som ”alla” läst och blivit så fascinerade av 🙂 .

Kommentera

