Inget köpstopp här, inte!

Läser om köpstopp på blogg efter blogg, men det är inget som smittar av sej på mej🙂 . Tvärtom så skulle jag gärna köpa mer böcker än jag gör nu, om jag bara hade råd. Men inbundna böcker är dyra, och det är såna jag föredrar, även om jag på sistone också köpt en del pocketböcker. Om jag köper (eller får) första boken i en serie i pocket så fortsätter jag köpa resten av serien i samma format, och detsamma gäller för inbundna böcker.

Men som sagt, jag köper nog färre böcker än många andra bokmalar, och därför finns ingen anledning till köpstopp för mej🙂 . Jag fortsätter handla böcker när andan faller på och plånboken tillåter det.

Senast inköpta:

Mörka strömmar  av Arnaldur Indridason

I midnattens stillhet av Denise Mina

Är sugen på att läsa båda genast, men jag har ju även några andra böcker som lockar och drar…

Jag har också köpt en bok på Tradera:

Till minnet av Edward av Elizabeth George

Det var den enda boken av Elizabeth George om Lynley och Havers som fattades i min bokhylla och det har retat mej länge. Jag har visserligen läst den, men jag måste äga den också. Nu har jag dem alla och det känns bra🙂 .

4 thoughts on “Inget köpstopp här, inte!

  1. Inget köpstopp här heller utan högen olästa böcker har ökat rejält. Man glömmer lätt att man inte hinner/orkar läsa lika mycket när man jobbar. Denise Mina har jag nog aldrig läst något av.

    Personligen läser jag hellre en pocket än en inbunden (går lättare att ha med i handväskan också) men å andra sidan är en inbunden snyggare i bokhyllan. Fast pga priset så köper jag oftast pocket.

  2. Cissi:
    Men det är trevligt att ha många olästa böcker i hyllan att välja på🙂 . Då finns det alltid något som passar när det är dags att börja på en ny bok🙂 .
    Testa Denise Mina, hennes böcker är helt okej. Det finns många författare som jag inte heller har läst, men gärna skulle vilja. Det är bara det att tiden inte riktigt räcker till för alla böcker man vill läsa…
    Jag läser lika gärna pocket som inbundna (tycker dock det är lättare att läsa inbundna när jag ligger i sängen och läser🙂 ) men eftersom inbundna är så snygga i bokhyllan så köper jag dem helst… Men nuförtiden blir det också en hel del pocket, de är ju så mycket billigare.

  3. Jag har köpstopp! Eller rättare sagt köper jag en hel del böcker jag vill läsa, är det senaste av en populär deckarförfattare säljer jag den omedlbart efter jag läst den på Tradera och får på så sätt igen en stor del av den summa jag betalat. Pocket köper jag, läser och ger bort. Dessa två sätt har gjort att jag inte är (så mycket :D) översvämmad längre. Sedan lånar jag mycket på biblioteket också. Ställde mig till exempel i kö på Mörka strömmar av Arnaldur Indridason direkt jag såg att du köpt den, tack för tipset!

  4. Viktoria:
    Jag kan inte göra mej av med böcker efter att jag läst dem! Speciellt inte böcker av favoritförfattare. Det finns vissa böcker jag bara måste äga. Jag gillar att ha mina bokhyllor fyllda med böcker! Fast jag känner mej inte direkt översvämmad. Jag läser inte så jättesnabbt, och jag lånar också på biblioteket.
    Jag hoppas Mörka strömmar är bra, tyckte inte att Indridasons förra bok var så jättebra.

Kommentera

