Pocket & Påhitt – Frågor & Svar

Här kommer mina svar på frågorna till Pocket & Påhitt-bytet!

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag läser mest kriminalromaner, men gärna också chick-lit och böcker baserade på sanna historier.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Några av de författare jag inte läst något av men är nyfiken på är bl.a: Curtis Sittenfeld, Kristina Ohlsson, Majgull Axelsson, Joyce Carol Oates, Håkan Östlundh, Jonas Moström. Det finns massor med böcker som jag vill läsa men för att nämna ett par: Dårens dotter av Mian Lodalen och En helvetes vinter av Daniel Woodrell. Men jag blir också mer än gärna överraskad med en författare/bok som jag aldrig hört talas om, eller inte tänkt på att köpa själv.

* Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?

Dan Brown gillar jag inte (lite till min egen förvåning). Jag är inte heller intresserad av klassiker eller nobelförfattare.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Jag samlar på böcker av mina favoritdeckarförfattare och jag har nog det mesta. Saknar dock Den döda vinkeln av Thomas Kanger.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Nej… Inte annat än de lästa böcker som finns här på bloggen. Jag har även en lista på de böcker som finns i min bokhylla, som jag kan skicka via e-mail.

* Vad äter du för godis?

Choklad (inte mörk), salmiak. Är inte så förtjust i marmelad, sega godisar och färgat godis.

* Naturgodis – ätbart eller inte..?

Definitivt ätbart, men jag är inte så förtjust i torkad frukt. Men jag gillar tex yoghurtnötter och yoghurtrussin.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?

Jag dricker vanligt kaffe och vanligt te. Har konstaterat att ovanliga och ”konstiga” te-smaker inte är något för mej…

* Hobby?

Jag gillar att fotografera. Jag gillar också att skriva gammaldags handskrivna brev och har några brevvänner runtom i världen.

* Favoritfilm?

Jag är ingen stor filmtittare, men jag gillar drama, romantik och familjefilmer.

* Favoritmusik?

Är ingen stor musiklyssnare heller, jag lyssnar på det som spelas på radion…

* Stjärntecken? Favoritfärg?

Tvillingarna. Röd, blå och svart.

* Samlar du på något?

Vykort med katter på. Jag gillar också brevpapper, klistermärken, fina pennor…

Hoppas det här var till någon hjälp 🙂 .

6 thoughts on “Pocket & Påhitt – Frågor & Svar

  1. Det är mycket till hjälp! =)

    Jag såg att du sett mina svar också – titta gärna på dem en gång till, för jag höll på att uppdatera dem (med lite extra ”samlarsaker”) precis när du lämnade din kommentar. 😉

  2. Åh, jag hade så gärna velat vara med, men nådde inte upp i kriteriet om hur ofta man skriver inlägg. 😦

    Ofta när jag kikar in på din sida slås jag av hur lika boksmak vi har! 🙂 Curtis Sittenfeld sträckläste jag i somras – såå bra och det blir definitivt fler böcker av henne! Joyce Carol Oates ”Fallen” fascinerade mig så till den grad att jag faktiskt åkte till Niagarfallen i våras när jag ändå var i norra USA.

  3. Bara Böcker:
    Nästa gång kanske du kan vara med!
    Visst har vi rätt lika boksmak 🙂 . Mari Jungstedt tex 🙂 .
    Jag minns att du gillade ”Presidentens hustru” – på nåt sätt har Curtis Sittenfeld gått mej förbi också men förr eller senare måste jag ju läsa nåt av henne. När jag först hörde hennes namn så trodde jag faktiskt att hon var en man 🙂 .
    Oates är jag också nyfiken på, vet inte varför jag inte läst nåt av henne. Finns väl helt enkelt för många böcker och för lite tid…

Kommentera

