När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var av Jessica Andersson

Vackra Jessica Andersson med den lika vackra rösten berättar i den här boken om sin svåra uppväxt med en missbrukande mamma, om hur hon och syskonen splittrades och fick flytta till fosterhem, hur hon blev känd via sin medverkan i Fame Factory och hur karriären tog fart. Vilken revansch hon har fått! Hon blev inte som sin mamma, som många människor under hennes uppväxt trodde.

Kapitlen i boken är korta och händelserna hoppar fram och tillbaka i tiden. Men det är inget som stör. Jessica säger själv att hon har minnesluckor från sin barndom, det finns saker som hon inte alls kommer ihåg, kanske hon helt enkelt har förträngt dem. Det går nog inte att berätta allt i exakt kronologisk ordning när man själv inte riktigt vet och minns hur gammal man var när saker och ting inträffade.

Jag tycker i alla fall att boken var gripande och Jessica berättar väldigt utlämnande om sin uppväxt. Väl värd att läsas!

2 thoughts on “När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var av Jessica Andersson

  1. Jag har inte riktigt känt för att läsa den här boken, jag har väl inte varit tillräckligt intresserad av henne trots att jag följde Fame Factory när hon var med. Men det är kanske läge att tänka om…

  2. Cissi:
    Jag såg aldrig Fame Factory och kan väl inte direkt säga att jag är ett stort fan av Jessica, men jag tycker hon sjunger bra och verkar vara en sympatisk människa. Så jag blev nyfiken på boken och ville läsa den. Det var ledsamt att läsa om vilken svår uppväxt hon hade och hur det har påverkat hela hennes liv.

Kommentera

