Nytt av Sten och Cleeves

Både Viveca Sten och  Ann Cleeves har kommit med nya böcker:

Båda böckerna handlar visst om ynglingar som hittas döda – först ser det ut som självmord men det visar sej vara mord i båda fallen.

Jag tyckte ju bra om Viveca Stens tredje Sandhamns-deckare, I grunden utan skuld, och därför ser jag verkligen fram emot att läsa denna fjärde bok i serien, I natt är du död.

För att inte tala om hur mycket jag ser fram emot att läsa Dolda djup av Ann Cleeves! Här får vi stifta bekantskap med kriminalkommissarie Vera Stanhope som enligt baksidestexten på boken är väldigt ”originell och har alldeles egna metoder att lösa brottsfall”. Kommer jag att gilla denna nya serie om Vera Stanhope i Northumberland lika mycket som jag gillade böckerna om Jimmy Perez på Shetlandsöarna? Förväntningarna är onekligen ganska höga…

4 thoughts on “Nytt av Sten och Cleeves

Kommentera

