Grönt paket…

…med följande innehåll anlände igår:

Tre böcker, godis, badskum, body lotion, ansiktsmask, väska, smultronfrön samt ett gulligt skrivet kattkort av hemliga bokvännen.

Böckerna är SOS från mänskligheten av Johanna Nilsson, Svinhugg av Marianne Cederwall, och  så ”bonusboken” Campingland – En berättelse om flintastek, flukthål och förtältsromantik av Josefin Olevik, och jag har inte läst någon av dem!

Johanna Nilsson tror jag inte ens att jag har hört talas om men hon är visst en av hemliga bokvännens favoriter, så det ska bli spännande att läsa SOS från mänskligheten, och se vad jag tycker om den. Svinhugg av Marianne Cederwall ser jag verkligen fram emot att läsa. Och campingboken var jag tvungen att le åt – vi brukar nämligen ta husvagnen med oss när vi åker på semester till Finland varje sommar. Dock bor vi inte på camping, men det ska bli en rolig bok att läsa – jag tror den får följa med på husvagnssemestern i sommar! 😀

Godiset var jättegott och det är redan slut :-D. Badskummet och lotionen kommer även det att komma till användning, och barnen kommer att bli jätteglada över att få så smultronfrön :-D. Tusen tack för ett fint paket!

Hemliga bokvännen har undertecknat kortet med ”Bokvännen med smilgropar” och jag antar att det är en ledtråd till vem hon är, så jag surfar runt bland deltagarna i bokbytet och hittar en blogg med namnet Vem är det som ler mitt i all kalabaliken? – visst är det väl du som är min hemliga bokvän? 😀

6 thoughts on “Grönt paket…

  1. Vilket fint paket du fick! SOS från mänskligheten är en bok som man minns rätt länge (ingen mainstreambok med andra ord). Jag återkommer med vad jag tyckte när du läst den :-).

  2. Vicke:
    Jag ser fram emot att läsa den :-).

    Cissi:
    Alla verkar tycka att det är något speciellt med SOS från mänskligheten så det ska bli intressant att läsa den :-).

    Ingentingela:
    Tack än en gång, det var ett bra paket! 🙂

Kommentera

