Outläst: Eldsmärket av Liselott Willén

Nej, vad hände?! Jag tyckte så bra om Liselott Willéns första bok som jag läste, Sten för sten, och jag såg fram emot att läsa denna, men den funkade inte alls för mej! Den handlar om ungdomar som iscensätter nån slags rollspel, och jag kommer aldrig in i boken. Handlingen tilltalar mej inte alls och efter 50 sidor ger jag upp. Nej, det här var ingen bok för mej. Men jag kommer inte att ge upp Liselott Willén. Jag vet att hon har skrivit åtminstone ett par böcker till, och jag tänker ge henne en chans till. Inte nu genast, men så småningom.

3 thoughts on “Outläst: Eldsmärket av Liselott Willén

  1. Ge inte upp! Jag var inte heller så imponerad av den här utan det är Sten för sten och Islekar som är de bra böckerna (hennes fjärde har jag ju inte läst än men kommer göra det under sommaren). Jag tyckte dessutom Islekar var aningen bättre än Sten för sten och hade samma obehagliga stämning.

  2. Visst är det tråkigt när man måste ge upp! För man tror ju innan att det ska bli bra, det är ju därför man väljer boken. Jag har också alldeles nyligen givit upp en bok. Men man läser ju för avkoppling och nöje!

  3. Cissi:
    Det låter bra, då ser jag fram emot att läsa Islekar!

    Boklusen:
    Jo, trist att ge upp, men ibland känns det meningslöst att fortsätta… Jag vill inte läsa om det är ett enda tragglande! Det händer inte så ofta att jag ger upp, men då och då kommer det en bok som jag helt enkelt lägger åt sidan, och oftast brukar det ske efter sisådär 50 sidor.

Kommentera

