Semestertripp

Imorgon åker vi till Finland i ungefär 3 veckor och under den tiden kommer bloggen att vila. Dessa böcker får följa med till Finland:

Från andra sidan graven – Simon Beckett

Rov – Sharon J Bolton

Svinhugg – Marianne Cederwall

Var är Alaska? – John Green

Utan ett ord – Linwood Barclay

Fladdermusmannen – Jo Nesbö

Flickorna i Villette – Ingrid Hedström

samt Fröken Smillas känsla för snö – Peter Höeg (som jag läser just nu och som inte kom med på bild).

Jo Nesbö har jag läst nån enstaka bok av men i fel ordning och nu har jag bestämt mej för att läsa dem allihop, i rätt ordning, ända från början.

Villette-serien av Ingrid Hedström är jag nyfiken på, vet inte riktigt vad jag ska förvänta mej.

Utan ett ord av Linwood Barclay har jag tänkt läsa länge men av någon anledning har den boken fått vänta.

Var är Alaska? kanske även 11-åriga dottern (som för övrigt också har packat ner en rejäl bokhög) kan läsa när jag är klar med den.

Simon Becketts nyaste hoppas jag är lika bra som hans tidigare.

Svinhugg fick jag i ”Vårig lyx”-bytet i våras och den vet jag ingenting om men hoppas den är en bok i min smak.

Rov fick jag i födelsedagspresent av Cissi och den vet jag heller ingenting om men den verkar bra.

Sen får vi väl se hur många av dem jag hinner läsa, men det brukar bli en hel del tid till läsning i husvagnen på kvällarna🙂.

På återhörande!

Uppdaterat: Presidentens hustru – Curtis Sittenfeld följer också med!

One thought on “Semestertripp

Kommentera

