Utan ett ord av Linwood Barclay

Så har jag äntligen läst denna, långt efter alla andra 😉 (utläst redan för ett par veckor sen, men har inte kommit mej för att skriva om den förrän nu).

När 14-åriga Cynthia vaknar upp en morgon efter ett gräl med sina föräldrar är huset tomt. Hennes mamma, pappa och storebror är borta. Försvunna utan ett spår.

25 år senare bestämmer sej Cynthia för att vara med i ett tv-program om olösta fall för att försöka ta reda på vad som egentligen hände den där natten. Till hennes besvikelse får tv-programmet inget gensvar – inte först i alla fall. Sedan ringer en man som säger att hennes familj förlåter henne. Snart följer fler händelser som pekar på att hennes familj kan vara vid liv. Eller är dessa händelser bara inbillning, och håller Cynthia på att bli galen? Hennes man vet inte riktigt vad han ska tro, men de gräver vidare i det förflutna och kommer fruktansvärda hemligheter på spåren. Sanningen är grymmare och mer komplicerad än de hade kunnat föreställa sej, och flera människors liv sätts på spel. Kanska hade det varit bättre att låta det förflutna vila…

Lättläst, spännande bladvändare. Fast jag räknade faktiskt ut hur det låg till innan det kom fram i boken – lite stolt över mej själv där eftersom jag alltid brukar ha fel fast jag tror att jag har räknat ut det rätt :-). Men den här gången hade jag rätt! Fast det gjorde inte slutet mindre spännande – detaljerna visste jag ju inte. Boken var lika bra som jag hade förväntat – nu ser jag fram emot att läsa Linwood Barclays nästa bok, och låtsas inte om att jag har läst flera recensioner som säger att den inte är lika bra.

2 thoughts on “Utan ett ord av Linwood Barclay

Kommentera

