Fred Vargas

Är jag den enda som har trott att Fred Vargas är en man? Fred är ju ett mansnamn! Men så råkade jag se att någon skrev ”hon” och ”henne” om Fred Vargas och jag blev alldeles konfunderad och blev tvungen att kolla upp honom/henne. Och visst sjutton är han en hon! Haha, där ser man! Men jag trodde ju även att Mo Hayder var en man :-).

För övrigt att jag aldrig läst något av Fred Vargas – av någon anledning har hans… nej, jag menar hennes böcker inte känts lockande för mej, men jag kanske borde läsa något av henne?

8 thoughts on “Fred Vargas

  1. Jag trodde också det var en man! Jag har köpt en bok av henne men inte läst den – än. Tyvärr har det blivit en sån bok som verkar ok men det finns alltid någon hemma som jag är mer sugen på än den. Nu har det dessutom blivit mycket biblioteksböcker (nyare böcker) som fått förtur.

    • Cissi:
      Jag är visst inte den enda :-). Klart man tror det är en man, det är ju ett mansnamn! Jag tror jag ska låna nån bok av henne nästa gång jag går till biblioteket (det var länge sen jag lånade nåt på biblioteket).

  2. Cissi:
    Ingen fara alls, läs dem när du känner för! Jag har fortfarande också kvar den ena boken jag fick av dej till min födelsedag! Men rätt tid kommer även för den :-).

    Åh, trevligt, då ska jag kika in hos dej nu genast :-).

Kommentera

