Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld

Hannah är en osäker tjej som inte känner sej hemma i sociala sammanhang och som aldrig tycks träffa en kille att dejta. Alla andra tjejer verkar så avspända, har lätt för att få vänner och avverkar killar på löpande band. Inte blir det bättre när Hannah börjar på college heller. Hon fortsätter att hålla sej på sin kant, och när hon blir intresserad av en kille så är han såklart upptagen. Så småningom får hon en kille som avgudar henne, men varför är hon ändå inte nöjd med tillvaron och sin pojkvän? Hon fortsätter träffa fel sorts män…

Äsch, det här var ju mest bara blaha-blaha. Visst skriver Curtis Sittenfeld bra och visst känner jag igen mej ibland i Hannah, men den här boken håller redan på att blekna i mitt minne fast det bara är ett par dar sen jag läste ut den. Efter halva boken tänkte jag ge upp, men jag var ändå såpass nyfiken på om Hannah skulle träffa den rätte så jag läste ut den ändå…

8 thoughts on “Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld

    • Bara Böcker:
      Jag tyckte ju också om ”Presidentens hustru”! Fast du kanske gillar ”Mannen i mina drömmar” även om jag inte var så förtjust i den. Och jag tänker läsa mer av Sittenfeld! 🙂

  1. Jag tyckte också att den här boken var ganska menlös. Läste den för ett par år sen och minns knappt nånting av handlingen. Jag älskade däremot Prep/En klass för sig av samma författare. Antar att det är 50% chans att tycka om Presidentens hustru då 🙂

    • Cissi:
      Jag lånade den här när jag råkade få syn på den på biblioteket. Jag läser gärna fler av Sittenfeld – en halvdålig bok betyder inte att jag ger upp en författare :-). Men NÄR jag läser något av henne igen, det återstår att se…

Kommentera

