Årssammanfattning 2011

Jag har läst totalt 54 böcker under året – exakt lika många som 2010🙂.

38 böcker räknar jag som deckare/kriminalromaner och 13 böcker som övrig skönlitteratur. 3 böcker räknar jag som självbiografier el. liknande. Fördelningen var i stort likadan som året innan (då var det 36 deckare, 14 övrig skönlitteratur, 4 självbiografier).

15 böcker var skrivna av manliga författare och 39 böcker av kvinnliga författare (året innan var fördelningen 23/31). Jag föredrar tydligen kvinnliga författare😉.

30 böcker var skrivna av  svenska författare och 24 böcker av utländska författare (året innan var fördelningen 27/27).

Hela listan med lästa böcker 2011:

1. Den mörka ängeln – Mari Jungstedt

2. Den dubbla tystnaden – Mari Jungstedt

3. Iskallt budskap – Kitty Sewell

4. I de lugnaste vatten – Viveca Sten

5. Matthandlare Olssons död – Karin Wahlberg

6. I den innersta kretsen – Viveca Sten

7. Det som ska sonas – Olle Lönnaeus

8. Askungar – Kristina Ohlsson

9. Tusenskönor – Kristina Ohlsson

10. Flickan med snö i håret – Ninni Schulman

11. Dårens dotter – Mian Lodalen

12. Ivans återkomst – Tawni O’Dell

13. Mig äger ingen – Åsa Linderborg

14. Att förlora Gemma – Katy Gardner

15. Inlåsta – Emma Donoghue

16. En liten hattaffär på hörnet – Marita Conlon-McKenna

17. I grunden utan skuld – Viveca Sten

18. Stormvarning – Michael Katz Krefeld

19. Den orolige mannen – Henning Mankell

20. I natt är du död – Viveca Sten

21. Sista sommaren (med dig) – Ann Brashares

22. Sten för sten – Liselott Willén

23. En helvetes vinter – Daniel Woodrell

24. Dolda djup – Ann Cleeves

25. Vinteräpplen – Josefine Sundström

26. Änglavakter – Kristina Ohlsson

27. Den farliga leken – Mari Jungstedt

28. Den utstötte – Sadie Jones

29. Gränsen – Knut Faldbakken

30. Dödens viskningar – Simon Beckett

31. Flickan under jorden – Elly Griffiths

32. Vredens tid – Stefan Tegenfalk

33. Bittrare än döden – Camilla Grebe & Åsa Träff

34. SOS från mänskligheten – Johanna Nilsson

35. Min allra bästa vän – Laura Wilson

36. Denna dödens kropp – Elizabeth George

37. Fröken Smillas känsla för snö – Peter Hoeg

38. Lyckohjulet – Ramona Fransson

39. Presidentens hustru – Curtis Sittenfeld

40. Utan ett ord – Linwood Barclay

41. Okänt offer – Tana French

42. Från andra sidan graven – Simon Beckett

43. Lärarinnan i Villette – Ingrid Hedström

44. Svart himmel – Arnaldur Indridason

45. Sankta Psyko – Johan Theorin

46. Flickorna i Villette – Ingrid Hedström

47. Själakistan – Ann Rosman

48. Änglamakerskan – Camilla Läckberg

49. Dubbla slag – Malin Persson Giolito

50. Bara ett barn – Malin Persson Giolito

51. Mannen i mina drömmar – Curtis Sittenfeld

52. Kvinnan i rummet – Jussi Adler-Olsen

53. Fasanjägarna – Jussi Adler-Olsen

54. Paganinikontraktet – Lars Kepler

4 thoughts on “Årssammanfattning 2011

  1. Tänk att vi båda lyckades läsa exakt lika många som året innan. Mängden fritid verkar med andra ord vara hyfsat konstant (eller bristen på den). Ca 26 av dem du har läst under 2011 har jag läst och ytterligare några ligger och väntar på att bli lästa.

  2. Cissi:
    Hihi, ja vad lustigt att vi båda läste lika många böcker ifjol som året innan🙂. Fast du hann ju med några fler än mej🙂. I år får vi försöka slå förra och förrförra årets antal🙂.

    • fröken nytta:
      Ca en bok i veckan blir det. Jag lånar från biblioteket ibland men köper nog väldigt mycket böcker också… Å andra sidan spenderar jag i övrigt inte mycket pengar på mej själv, så jag tycker att jag kan unna mej att köpa böcker🙂. Nån last måste vi alla få ha😀.

Kommentera

