Getingsommar av Denise Mina

                        

Sarah Erroll är en ung attraktiv kvinna som hittas brutalt mördad i sitt eget hem i Glasgows finare kvarter. Kriminalinspektör Alex Morrow upptäcker dels att en enorm summa pengar gömts i huset samt att Sarah hade en del hemligheter. Dessutom hittar man kopplingar till en affärsman som hängt sej samma dag som Sarah mördades. Hänger dödsfallen ihop?  

Boken har det slags långsamma tempo som jag gillar. Denise Mina är dessutom duktig på att teckna personporträtt, men jag tycker att jag inte lär känna Alex Morrow riktigt så väl som jag skulle vilja lära känna henne. Men boken är helt i min smak och jag fortsätter gärna följa Alex Morrow.                                                                                                                               

Kommentera

