Vecka 36 av Sofie Sarenbrant

Familjerna Winter och Malm har tillbringat en semestervecka ihop i den lilla fiskeorten Brantevik – stämingen har inte varit på topp vilket kan bero på att väninnorna Johanna och Agnes båda är höggravida, och speciellt Agnes är trött och verkar bråka en del med sin man Tobbe. Sista kvällen bestämmer de sej i alla fall för att gå ut och sjunga karaoke och försöka ha lite trevligt, men kvällen slutar i katastrof. Tobbe dricker sej redlöst berusad och Agnes försvinner spårlöst. Hon är som uppslukad av jorden och när ett kvinnolik hittas uppspolat på stranden befarar man det värsta. 

Den här boken har jag hört mycket om, men inte förrän nu har jag läst den. Lättläst med ett enkelt språk, jag läste ut den på ett par dar. Levde kanske inte upp till mina förväntningar, men slutet gör att jag även måste läsa uppföljaren, Istället för dig.

 

4 thoughts on “Vecka 36 av Sofie Sarenbrant

    • Cissi:
      Jag hade tänkt låna ”Istället för dej” samtidigt som jag lånade den här, men den fanns inte… Förhoppningsvis finns den nästa gång jag går till biblioteket, men det blir ju inte förrän efter Finlandsresan…

Kommentera

