Paradisoffer av Kristina Ohlsson

                                                                                                                                                            

Ett flygplan på väg från Stockholm till New York blir bombhotat. Kraven som ställs både mot den svenska och amerikanska regeringen är orimliga – och om kraven inte infrias sprängs planet.    

Kriminalkommissarie Alex Recht samarbetar med Eden Lundell från Säpo för att utreda kapningen, och även Fredrika Bergman blir inkopplad. De för en kamp mot tiden och ser ingen lösning på dramat. 

Det här är den fjärde boken om Alex Recht, och även om hans utredningsgrupp numera är upplöst så får han även denna gång tillfälle att samarbeta med Fredrika Bergman, plus att Eden Lundell är en intressant ny bekantskap.

Jag kan inte säga att jag är besviken på den här boken, men jag tycker inte heller att den håller riktigt samma höga standard som de tre föregående. En bra story och spänningen finns där, men samtidigt känns den lite långsam – kanske för att den utspelar sej under bara några timmar. Men Kristina Ohlsson är fortfarande en av mina favoriter.                                                                                                                      

6 thoughts on “Paradisoffer av Kristina Ohlsson

  1. Jag håller med dig, Kristina Ohlsson är fortfarande en favorit även om denna bok inte blev en. Det blev lite för utdraget och Eden Lundell var alldeles för kall för mig. Men vem vet – hon kanske mjuknar…

  2. Jag har valt att inte läsa Paradisoffer för jag får känslan av att jag kommer att bli besviken. När jag nu läst vad du skrivit är jag ännu mindre sugen på att läsa den. För precis som du är jag väldigt förtjust i hennes tidigare böcker som alla varit riktigt bra.

    • Viktoria:
      Men blir du inte nyfiken på boken trots allt?😀 För ibland när jag läser lite negativa recensioner så vill jag läsa en bok just därför, för att se om jag tycker likadant eller tvärtemot🙂. Och Paradisoffer är inte dålig, den är bara mindre bra än de tidigare🙂.

Kommentera

