Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind

Springfloden av Cilla & Rolf BörjlindBlivande polisen Olivia Rönning ska göra ett elevarbete om ett olöst mord – hon väljer ett närmare 25 år gammalt mord på en ung gravid kvinna som skedde på stranden på Nordkoster. Hennes identitet förblev okänd och fallet olöst. När Olivia försöker få tag i mordutredaren som hade hand om fallet, Tom Stilton, märker hon att han är som uppslukad av jorden och ingen av hans gamla kollegor verkar kunna – eller vilja – tala om vart han tagit vägen. Olivia fortsätter gräva på egen hand och lyckas komma gamla ledtrådar – och hemligheter – på spåren.

Det här är en bok där det händer saker hela tiden, nya händelser avlöser varandra i rask takt. Det är många lösa trådar som ska nystas ihop, och även om det finns lite för många osannolika sammanträffanden för att det ska kännas riktigt trovärdigt är det så bra, så bra. Jag har fått en ny favoritförfattarduo!

4 thoughts on “Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind

  1. Jag håller helt med. Tempot var högt och den var spännande och jag fick helt enkelt bestämma mig för att ignorera sammanträffandena och ta den för vad den var. För jag vill definitivt fortsätta läsa en fortsättning.

Kommentera

