Frälsaren av Jo Nesbö

Frälsaren av Jo NesböSjätte boken om kriminalkommissarie Harry Hole.

Frälsningssoldaten Robert Karlsen blir ihjälskjuten ute på gatan, mitt under en konsert med Frälsningsarmén och mitt ibland en massa människor. Mordet verkar helt obegripligt eftersom Robert var en omtyckt man – men det visar sej att även inom Frälsningsarmén gömmer sej hemligheter. Polisen kommer även mördaren på spåren, en torped som kallades Lilla Frälsaren under Balkankriget. Men han verkar vara omöjlig att gripa, och dessvärre misstänker man att han inte är klar med sitt jobb.

Ännu en fenomenal bok av Jo Nesbö. Det känns som om jag aldrig kommer att tröttna på Harry Hole – tur att jag har några böcker kvar i serien att läsa.

4 thoughts on “Frälsaren av Jo Nesbö

  1. Nej, Harry Hole är svår att tröttna på. Den 6:e juni släpps ju hans nya så du borde läsa ikapp tills dess. Är så oerhört spännande att jag vill att den ska komma ut nu nu nu 😉

  2. Det här var den första boken om Harry Hole som jag läste och tyckte var helt ok. Sen ville jag börja från början (jag har för mig att de gavs ut i fel ordning från början) och ledsnade efter att ha läst de två första böckerna i serien. Sen har det inte blivit mer men jag funderar ibland på att ta upp honom igen.

    • Cissi:
      Jag hade läst nån enstaka Harry Hole-bok tidigare, för flera år sen, men har läst om dem nu när jag började med serien från början – jag kom bara ihåg handlingen lite vagt i dem jag läst förut. Gillar verkligen de här böckerna!

Kommentera

