Svarta hunden av Stephen Booth

 

Svarta hundenFörsta boken i serien om poliserna Ben Cooper och Diane Fry.

15-åriga Laura Vernon hittas mördad i skogen utanför den lilla byn Edendale i Peak District. Både hennes egen familj samt gamle Harry Dickinson, vars hund hittade Lauras ena sko som ledde polisen till hennes döda kropp, verkar ha något att dölja. Polisassistent Ben Cooper som är uppvuxen i området har lätt att ta folk och de har inget emot att bli förhörda av honom, men hans nyinflyttade kollega Diane Fry har svårare  att smälta in. Hon förstår inte riktigt heller varför alla höjer Ben Cooper till skyarna, speciellt inte när det tydligt och klart märks att han håller på att tappa greppet, vilket till stor del beror på problem inom familjen. Cooper och Fry har svårigheter att samarbeta och till slut blir Cooper avsatt från fallet. Men han kan inte lämna det helt bakom sej… 

Tänk att jag inte har upptäckt Stephen Booth förrän nu! Det här är ju en deckarserie helt i min smak – vilken tur att jag har minst 10-12 böcker framför mej i serien att läsa! Jag ser verkligen fram emot att följa Ben Cooper och Diane Fry i många böcker framöver.

4 thoughts on “Svarta hunden av Stephen Booth

    • Monika:
      Jag har tänkt börja på hans böcker länge, men det är så mycket annan läsning som kommit emellan… Men nu ska jag beta av dem!
      Jag upptäckte även Jo Nesbö sent, började läsa hans böcker senaste jul.

  1. Vad härligt att du gillar dem. Jag har läst någon enstaka som jag tyckt varit ok men inte helt i min smak. Men som mellanbok i brist på annat så fungerar de bra för mig. Eller när man är sugen på en brittisk deckare och dess miljö.

Kommentera

