Lista!

Det var länge sen jag gjorde en lista/enkät, men jag har blivit taggad av Cissi Grip att göra denna:

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
I sängen, i soffan eller vid frukostbordet, beroende på tid på dygnet.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Både och… Hittar jag inget bokmärke (de har en tendens att försvinna) blir det en papperslapp.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Helst slutar jag efter ett kapitel eller när ett stycke är slut – men ibland somnar jag eller blir avbruten och måste sluta mitt i.

4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Nej. Jo, frukost ibland.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Nej, helst ska det vara tyst. Men musik/tv kan jag stå ut med på låg volym, i bakgrunden.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
En bok i taget!

7. Läsa hemma eller överallt?
Jag är alltid hemma när jag inte jobbar, så det blir hemma jag läser.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst! Om jag inte läser för 6-åringen såklart.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Nej.

10. Bryta rygg eller inte?
Inte. Man ska vara försiktig med böcker!

11. Skriver du i böcker?
Nej!

12. Vilka taggar du?
Bokstunder

5 thoughts on “Lista!

Kommentera

