Innan du dog av Camilla Grebe & Åsa Träff

innan-du-dogTredje boken om terapeuten Siri Bergman.

Siri Bergman mår bra, hon har kommit över sin före detta man Stefan som tog livet av sej, och är lycklig tillsammans med sin nya sambo Markus och deras lille son. Men när hon en dag går igenom gamla papper och saker som tillhört Stefan upptäcker hon konstigheter som hon inte kan släppa. Det verkar som om Stefans död hade kopplingar till ett mord som skedde för fem år sedan när en narkotikapåverkad tjej blev vittne till ett mord på en man vid Karlaplan i Stockholm, ett mord som förblivit olöst. Siri kan inte låta bli att gräva i det gamla fallet, trots att hon inte är säker på om hon bara inbillar sej att det verkligen finns en koppling mellan Stefan och det gamla dödsfallet, och trots att hennes efterforskningar gör så att hon mer och mer tappar greppet om tillvaron, plus att hon utsätter sej själv för stor fara.

Lagom lättläst bladvändare! Så vill jag kort och gott sammanfatta den här boken!

2 thoughts on “Innan du dog av Camilla Grebe & Åsa Träff

  1. Tänk att så många gillar Grebe & Träff och att jag inte alls har fastnat för dem. Fast jag har ju svårt för det där krypande obehagliga plus att jag har lite för svårt att tycka om Siri (fast där kan jag bara grunda mig på hur hon var i första boken).

Kommentera

