Lyckliga gatan av Liza Marklund

lyckliga-gatanTionde boken om journalisten Annika Bengtzon.

En f.d riksdagsman hittas torterad i sitt hem på Solsidan, hans fru är försvunnen, och Annika får i uppdrag att skriva om händelsen. Samtidigt råkar chefredaktören för Kvällspressen i blåsväder och vill att Annika även ska gräva i en gammal story om en försvunnen kvinna – detta för att rentvå honom från misstankarna om att han är en bluffare.

Har ni tröttnat på Annika Bengtzon? Det har inte jag. Hon börjar få balans i livet och med sej själv, även om hon har lite problem med sin nya sambo Jimmys dotter. En bra story från Liza Marklund igen, tycker jag.

6 thoughts on “Lyckliga gatan av Liza Marklund

  1. Jag ligger lite efter med den här serien och har inte läst Du gamla du fria än, men än så länge kan jag inte säga att jag är trött på Annika Bengtzon🙂

  2. Av någon anledning har jag aldrig varit sugen på att läsa Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon. Däremot har jag läst Smuts och fortsättningen på den. Men jag har lite svårt för deckare där huvudpersonen är journalist. Jag föredrar personer som jobbar inom rättsväsendet🙂.

Kommentera

