Gengångare av Jo Nesbö

gengangareI den nionde boken om Harry Hole återvänder Harry till Norge efter tre år i Hong Kong. Anledningen är att Oleg, son till hans stora kärlek Rakel, sitter anhållen för mord. Oleg har hamnat i fel sällskap, blivit knarklangare och använder även droger själv, och alla tekniska bevis pekar på att han är skyldig till att ha skjutit sin vän Gusto, även han knarklangare. Harry är inte längre kriminalkommissarie vid Oslopolisen men tänker göra allt för att reda ut om Oleg är skyldig eller inte. Som vanligt blir det våldsamt och invecklat och som vanligt väldigt, väldigt bra. Men… slutet?? Var detta slutet?? Det finns ju en bok till – Polis? Den måste läsas snarast så jag får reda på hur det gick för Harry Hole. Dessvärre finns den inte i pocket än (jag har resten av böckerna i pocket) men om den inte kommer ut i pocket snart får jag väl låna den på biblioteket istället, och sen införskaffa boken (bara för att jag måste ha hela serien i bokhyllan).

4 thoughts on “Gengångare av Jo Nesbö

  1. Haha, när jag läste det här slutet visste jag inte ens om det skulle komma en bok till. Jag var förfasad! 😉 Som tur var så kom ju Polis och det var minst lika spännande och bra, du kan helt klart se fram emot den 🙂

    • Carro:
      Jag förstår om du kände dej smått panikslagen 😉 . Jag gillar inte såna där slut!! Men nu vet jag ju att det finns en bok till så det måste finnas nån slags fortsättning… Men lever han? (nej, säg inget!) Ser fram emot att läsa den! 😀

Kommentera

