Rörgast av Johan Theorin

rorgastJag har gillat Johan Theorins tre tidigare böcker som utspelar sig på Öland – Sankta Psyko däremot, som inte hör till Ölandsserien, blev jag lite besviken på, den motsvarade inte mina förväntningar. Men nu är han tillbaka med en ny Ölandsbok och den här gången blir jag inte besviken.

En hemvändare, en pojke, gamle Gerlof Davidsson, ett spökskepp, döda människor, ett sommar-Öland som myllrar av turister, händelser från det förflutna och en gammal skuld som ska betalas. Det är ingredienserna i Rörgast, och Johan Theorin bakar ihop dem till en mycket bra historia. Jag vill så gärna läsa fler mystiska historier från Öland, men enligt bokens baksida är det här den sista boken i Ölandsserien. Tråkigt, men förhoppningsvis kommer det fler bra böcker av Theorin.

4 thoughts on “Rörgast av Johan Theorin

  1. Jag var lite besviken på den här (Sankta psyko står fortfarande orörd i bokhyllan) och det är nog bra att han går vidare med en ny serie nu. Den får dock ändå gärna utspela sig på Öland!🙂

Kommentera

