Bokreaböcker!

Från Adlibris:

DSC_0469

Till 12-åringen:
Tyst – Hannah Harrington

Till 14-åringen:
Kapitulera omedelbart eller dö – Sanne Näsling
Alice i Zombielandet – Gena Showalter
Mitt perfekta liv – Sarah Dessen
Jenny, Jenny – Annika Rosendahl
Den tomma stolen – J.K Rowling

Till boksnoken:
Mörka platser – Gillian Flynn
I tystnaden begravd – Tove Alsterdal
Hus vid världens ände – Åke Edwardson
Döda talar inte – Ann Cleeves
Springfloden – Cilla & Rolf Börjlind
Och bergen svarade – Khaled Hosseini

(I tystnaden begravd och Springfloden har jag läst, men jag ville äga dem också…)

7-åringen har inte heller blivit utan böcker, till henne köpte jag ett par Lasse Maja-böcker på Ica🙂 .

8 thoughts on “Bokreaböcker!

  1. Den enda jag läst av böckerna till dig är Mörka platser, den gillade jag. Sedan köpte jag också I tystnaden begravd och Hus vid världens ände. Springfloden och Och bergen svarade har jag redan hemma, olästa🙂

  2. Mörka platser har jag läst. Mycket annorlunda läsupplevelse, positivt.
    Björlinds deckare är en riktig höjdare tycker jag. Dock märks det tydligt att de skriver manus till vardags, eller om de skriver böckerna så för att lättare kunna göra om dem till manus?

  3. Många härliga böcker! Jag undrar vad du kommer att tycka om Tove Alsterdals bok. Jag tyckte ju mycket om den men jag valde att lyssna på den så det kan ju även ha varit uppläsningen som gjorde det. Sen blev det extra kul när jag undrade var en specifik plats låg och hon faktiskt svarade😀. Annars har jag bara läst Springfloden (en riktig bladvändare).

Kommentera

