Utsuddade spår av Dror Mishani

utsuddade-sparDet var lite annorlunda att läsa en kriminalroman skriven av en israelisk författare och som utspelar sej i Tel Avivs utkanter, istället för att platsen är Norden, Storbritannien eller USA. Fallet som utreds är ett försvinnande av en tonårspojke, 16-årige Ofer. Fokus ligger dels på polisinspektör Avraham som leder utredningen och dels på den drabbade familjens granne Ze’ev som under en tid var Ofers privatlärare i engelska. Om man gillar action och spänning är det här ingen bok som rekommenderas, men för den som gillar kriminalromaner med en lågmäld ton så är det helt ok läsning. Jag läste ut boken ganska fort och gillade att upplösningen inte var helt självklar. Jag fattade också tycke för Avraham och vill gärna fortsätta läsa om honom. Det här var första boken i en planerad trilogi.

4 thoughts on “Utsuddade spår av Dror Mishani

  1. Kul att den verkade ok. Det är ju inte helt lätt att hitta deckare till dig :-). Nu fick ju även Karro den så att även jag kan läsa den på sikt. Jag tar gärna lugna deckare då och då som variation.

    • Cissi:
      Jag läser också gärna lugna deckare, behöver inte alltid vara blod och action. Det var jätteroligt att få en deckare jag inte hört talas om innan!

Kommentera

